Két évvel ezelőtt, feleségemtől kaptam ezt a modellt. Sajnos az építése elhúzódott, mivel egy félkész F-15-ös és a hangfalaim befejezése is a listámon szerepelt.
A stuttgarti Mercedes-Benz Múzeumban megtekinthető a 1955-ben gyártott gépmadár. Ottjártamkor több fényképet is készítettem róla, amelyek most jól jöttek az építéshez.
Revell 07171 Mercedes-Benz 300 SLR (Uhlenhaut Coupé) 1:24
Ez az első modellem, amit már a Revell vízbázisú festékeivel készítettem.
Eddig Humbrol enamel festékekkel dolgoztam, de a gyári higító nagyon drága, az alternatív higítók (nitro, aromás) használata lakásban elviselhetetlen bűzt okoz. A festékszóró pisztoly elmosása tehát nagyon problémás.
Tapasztalatom szerint a Revell vízbázisú festékek nem száradnak olyan keményre, nem olyan ellenállóak. Csiszoláskor könnyen leválnak a műanyagtól és az így keletkező foltokat nagyon nehéz eltűntetni. Majdnem jobb az egész felületet lecsiszolni vagy a Revell Aqua Color Clean-nal megtisztítani és újrafesteni.
Ecsettel történő felhordás esetén is mindig higítottam. A higításhoz eleinte desztillált vizet használtam, majd áttértem a Revell Aqua Color Mix-re. Állítólag növeli a száradási időt (ami nagyon gyors), de a viszkozitást mindenképpen.
A modell építése kalandos volt. A motor és csőváz építése annak remek kidolgozása és sajnos az öntési hibák miatt időigényes volt, de jó kikapcsolódást jelentett. Az eredménnyel nagyon elégedett voltam. Ma már sokkal egyszerűbb a modellépítés, mivel Interneten könnyen hozzáférhetők fényképek, háttéranyagok.
A kasznival sajnos meggyűlt a bajom. A szélvédő előtti légbeömlők sorjahibáit nagyon nehezen sikerült orvosolni. A kis Proxxon fúróm legkisebb fúrószára is túl vastag volt a feladathoz.
A gépháztető geometriája nem illesztkedett, itt hajszáírtóval próbáltam a görbületét alakítani, sajnos sikertelenül. A típusra jellegzetes felfelé nyíló ajtókkal is hasonló gondom volt. Ezeken sem tudtam sajnos segíteni.
Az üveg alkatrészek beragasztását is Revell termékkel oldottam meg. Speciálisan erre a célra készült Contacta Liquid Special ragasztó sok borsot tört az orrom alá. Nem elég, hogy száradás után apró légbuborékok vannak benne, de még a festéket is oldja. A munka közben sajnos ragasztó került az ujjamra, amivel megérintettem a már kész kasznit. Többszöri csiszolás és festés után sem tudtam eltűntetni ezt a hibát. Azt hiszem, hogy új üveg-ragasztó után fogok nézni a következő projekthez.
Az összkép szerintem nem lett rossz:
A következő modell az utód, a 2009-ben bemutatott AMG tervezésű Mercedes-Benz SLS AMG lesz.
Csodás! Gratulálunk! Szép aprólékos, igényes munka!